Al punt de partida s'hi han aplegat cotxes i pilots vinguts d'arreu d'Europa. Aquí comencen una etapa no competitiva que els durà fins a la ciutat francesa de Valance i allà arrencarà la cursa. A l'hora d'escollir la ciutat de sortida, les raons són diverses. Alguns han vingut atrets per la marca Barcelona. D'altres prefereixen arribar a França al més aviat possible. FRED GALLAGHER, copilot "Vam decidir que era un bon lloc per començar: hi havia possibilitats que fes bon temps, serem els primers a arribar a Valance." El Fred ha vingut del Regne Unit. Ocupa el primer vehicle que ha sortit de Barcelona però no pas el més antic que participa al ral·li, ni tampoc el que ve de més lluny. Aquests quatre Volga M21 tenen 12 anys més i vénen de Rússia. Daten de 1960 i ja és la tercera vegada que participen a la cursa. IVAN KANYUKA, Russian Racing Team "L'any que ve també vindrem aquí i portarem un Volga i altres cotxes russos." A les cinc en punt comencen un viatge de 3.000 quilòmetres, una ruta els durà pels Alps francesos fins al principat de Mònaco. Passaran per trams molt diversos i per això, segons els pilots, els cotxes s'han hagut de preparar. I evidentment, no tots hi arriben amb els mateixos objectius. RAMON UBACH "Té suspensions toves, pneumàtics de claus també opcionals, portem assistènca... Està preparat per al Montecarlo, que és una cursa diferent." JEAN FRANÇOIS CARRERE "Ganar no, no es posible porque hay muchos profesionales, y nosotros no somos profesionales." Entre el públic, l'expectació és evident. Càmeres de fotos i llargues esperes darrere les baranes. Per alguns, venir fins aquí és tota una tradició. JORDI AURET "A les dues ja estava per aquí, eh. Ben d'horeta per agafar un bon lloc i veure bé els cotxes." ALFREDO MAIORANA "Me gustaría participar. Yo tengo un coche antiguo, lo que pasa es que cuesta mucho dinero montar toda la infraestructura que lleva esto." Més enllà del punt de sortida, els cotxes històrics es barregen amb el trànsit barceloní. En aquest primer tram, conduiran durant tota la nit.

Dels 313 cotxes que participen aquest any al Ral·li de Montecarlo, 53 han escollit Barcelona per iniciar la primera etapa, que no és competitiva. Els pilots vinguts d’arreu d’Europa podien triar en quatre ciutats europees més per iniciar la cursa: Glasgow, Reims, Copenhaguen i Montecarlo.

Els primers a sortir han estat els pilots britànics Andrew Mcalpine i Fred Gallagher, amb un Morris Mini Cooper de 1964. Als participants els espera un viatge de 3.000 quilòmetres, que fa del Ral·li la prova de regularitat automobilística més important del món. La ruta els durà pels Alps francesos fins al principat de Mònaco.