L’Andrea és alumna del projecte de reforç educatiu Aprenem compartint des de fa tres anys. Ara també és voluntària i fa de professora de reforç dels alumnes de quart de primària. Andrea Tijeiro voluntària Aprenem compartint “Veia que em costava a casa fer els deures i concentrar-me i, llavors, la meva mare va parlar amb l’assistenta i ens va recomanar això. Ara entenc com un profe es queixava perquè la gent parlava... M’ajuda a saber el que jo feia malament i ara estic captant com als profes els hi molestava.” Enguany, aquesta iniciativa celebra cinc anys i han decidit canviar de nom, ja que a banda d’ajudar amb els deures de l’escola, també fan altres tasques educatives. Núria Esterri coordinadora Aprenem compartint “Es fa com un entrenament en les habilitats que es requereixen: lectura, atenció, memòria, un mètode que s’explica de com abordar un text o un tema i, després, també trucs per com preparar els exàmens.” Aprenem compartint compta, actualment, amb 120 estudiants: 90 de primària i 30 de secundària. Però asseguren que en un futur els agradaria arribar a molts més alumnes.

La iniciativa va començar fa cinc anys amb una prova pilot amb 10 alumnes. Actualment compta amb 120 estudiants, 90 de primària i 30 de secundària, de diversos centres educatius del districte de Sants-Montjuïc. Tot i això, la coordinadora d’Aprenem compartint, Núria Esterri, explica que a secundària tenen llista d’espera, ja que no hi ha suficients places per a tots els alumnes que demanen participar en el projecte de reforç educatiu.

L’objectiu d’Aprenem compartint és atendre els infants i joves que tenen més dificultats a l’hora de fer deures o que tenen mancances en els hàbits d’estudi, entre d’altres. A més, Esterri remarca que també realitzen un entrenament en les habilitats que requereixen els estudiants en lectura, atenció, memòria o fins i tot trucs per saber com preparar els exàmens. Aquesta varietat de tasques educatives és el motiu pel qual han canviat de nom: d’Espai de Deures a Aprenem compartint.

Els grups de reforç són d’aproximadament 10 alumnes i cada classe compta amb un monitor responsable i tres o quatre persones voluntàries. Des de la coordinació del projecte expliquen que, encara que segueixin sent alumnes, quan fan 16 anys els ofereixen la possibilitat de passar a ser voluntaris amb l’objectiu que es responsabilitzin i ajudin els alumnes més petits.