Ha vingut expressament d'Amsterdam contractada per Mango. La seva ha estat una carrera fulgurant. Fa només set anys, Andy Torres va obrir un blog de moda per afició. A poc a poc, va anar guanyant públic. ANDY TORRES, bloguer "Después de dos años un amigo mío me dijo, oye por qué no pones los looks que usas. Y yo dije: no, el blog no es sobre mí, es sobre la moda. Un día me convencío, subí un look y en vez de 10 comentarios me llegaron 30." I va fer bé ja que ara els seus seguidors a les xarxes socials es compten per milions i les marques se la rifen. Amb més o menys èxit, de bloguers el 080 n'és ple. L'Agustín, per exemple, que alerta que, en aquest món, no tot s'hi val. AGUSTÍN KONG, bloguer "Un dels riscos que té el bloguer és perdre la credibilitat i que els seus seguidors pensin que allò que mostra és perquè li estan pagant per fer-ho. Jo la veritat és que tinc la sort que no tinc cap condició." ALICIA SANTIAGO, bloguera "Són marques que m'agrada el que fan, que van en el meu estil. Hi ha marques que m'han proposat coses i si no m'agrada i no m'ho posaria o no van en el meu estil prefereixo dir educadament que no sóc el seu blog de referència." Ells ja tenen experiència però hi ha qui tot just comença en el món dels blogs de moda. Les Trinu Sisters, per exemple, han optat per diferenciar-se amb un estil, si més no, atrevit. JENNI i CLARA "Colorido, muy dulce, lleno de amor, creativo, con mucho color, purpurina, alternativo..." Bloguers a banda, el públic del 080 és força variat. Gent de negocis, estudiants de disseny i, en general, enamorats de la moda. Com la Isidora. "Siempre ha cosido y hace vestidos y ha sido siempre su ilusión de ser diseñadora." Per un cop a la vida havia de veure una desfilada. I què millor que fer-ho lluint aquest vestit confeccionat per ella mateixa.

Tenen centenars de milers de seguidors i visites a les xarxes socials i als blogs en què exposen les seves preferències a l’hora de vestir. Això converteix les anomenades blogueres en tot un caramel per a les grans marques, que, en molts casos, les patrocinen perquè mostrin els seus productes. En el 080 n’hi ha moltes de convidades perquè facin ressò, en els seus blogs, de tot el que passa aquests dies a les passarel·les.

Andy Torres és mexicana però viu des de fa anys a Amsterdam. Allà, fa set anys, va fer-se un blog de moda per parlar de les tendències que més li agradaven. “Un dia un amic em va convèncer que hi pengés fotografies meves per mostrar la roba que m’agrada vestir i vaig veure com les visites es multiplicaven”, explica Torres, que aquests dies és al 080 contractada per Mango. Avui en dia els seus seguidors al blog i a les xarxes es compten per milions. Això ha fet que moltes marques la patrocinin per guanyar visibilitat dels seus productes i li ha permès convertir la seva passió, la moda, en una professió a temps complet.

La mexicana no és un cas aïllat. Cada cop són més les blogueres que assoleixen l’èxit. A Espanya casos com el de Dulceida o Lovely-pepa en serien bons exemples. També hi ha blogueres i bloguers que, tot i que no poden dedicar’s-hi exclusivament, obtenen contractes puntuals. És el cas d’Agustín Kong i Alicia Santiago, que exposen a la xarxa les seves preferències a l’hora de vestir. Tot i que, de vegades, obtenen compensacions econòmiques, asseguren que es mantenen fidels al seu estil. “Hi ha marques que m’han proposat coses que no lliguen amb el meu estil. Si és així prefereixo dir educadament que no sóc el seu blog de referència”, explica Alicia Santiago. “Un dels riscos que té el bloguer és perdre la credibilitat i que els seus seguidors pensin que allò que mostra és perquè li estan pagant per fer-ho. Jo la veritat és que tinc la sort que no tinc cap condició”, afegeix Agustín Kong.