En aquest centre truquen a les persones que tenen contractat el Servei de Teleassistència per saber com es troben. Habitualment són persones grans que viuen soles i que disposen d'un botó que poden pitjar en cas de tenir algun problema. Aquests dies els fan un seguiment especial per les altes temperatures que s'estan registrant. MARIA PATRICIO, responsable de comunicació de Teleassistència "El que fem és informar, és a dir, recordar estan en període d'onada de calor. La gent quan és gran a vegades no té la percepció de set i, sobretot, recordem la importància d'hidratar-se en aquests casos. El tema de ventilar bé la casa a la nit o no sortir en hores de màximes temperatures." Des que es va iniciar aquesta segona onada de calor, han fet més de 20.000 trucades de seguiment. Però a més, també estan pendents de les alarmes que els puguin arribar. En l'última setmana, més de 700 persones han activat l'alarma del seu aparell de teleassistència. Però, en cap dels casos es van detectar problemes derivats d'un cop de calor.

Aquest dimarts l’Ajuntament de Barcelona va activar per segon cop aquest estiu la fase d’alerta del protocol per onada de calor. Durant les primeres 24 hores del pla, 21 professionals del CUESB ha atès 64 persones a la via pública, la majoria gent gran. Se’ls fan recomanacions per evitar problemes de salut relacionats amb les altes temperatures, ja que són un dels col·lectius més vulnerables. Aquests professionals també s’encarreguen de repartir aigua a les persones sense sostre.

Els serveis de Teleassistència i d’Atenció Domiciliària ha fet 28.000 atencions des de l’1 de juliol, quan es va activar la fase preventiva del pla d’actuació. S’han fet 20.450 trucades i 7.950 visites domiciliàries per fer un control dels ciutadans més vulnerables.