Imatge de l'autor/a
Sarai Sarroca

Miquel Casas

, cap del Servei de Psiquiatria del Vall d’Hebron, ha encapçalat  l’estudi Avaluació i tractament dels factors psicopatològics implicats en la conducció de risc i sinistralitat viària. En aquest treball es conclou que les persones que han perdut tots els punts del permís de conduir o que compleixen mesures penals per causar, de forma reiterada, accidents de trànsit poden patir algun trastorn psicopatològic com el trastorn de dèficit d’atenció (TDAH) o el trastorn bipolar.

Casas apunta que “Cal recomanar a qui té una accidentalitat alta i a qui perd els punts de manera repetitiva que acudeixi a un servei de Psiquiatria per veure si té una psicopatologia que explicaria millor el que li està passant”. El tractament, segons Casas, podria fer baixar la sinistralitat un 40%.

Una altra dada sorprenent és que moltes de les persones que són a la presó per accidents de trànsit a Catalunya no hi serien si haguessin estat diagnosticades precoçment d’alguna patologia psíquica.

De totes les persones que s’han analitzat, el 20% van ser diagnosticades de TDAH en l’edat adulta i no sabien que patien aquest trastorn. Segons el doctor, “aquestes persones poden conduir perfectament si es tracten i es mediquen”.