(ACN / redacció) A partir d’aquest dijous s’elimina l’obligatorietat de mantenir els grups bombolla a les escoles. És a dir, ja no caldrà mantenir el que s’anomena grup estable de convivència, que servia per frenar els contagis en cas de detectar-se un positiu. Educació i Salut han aprovat una instrucció que permet barrejar alumnes, tant a l’exterior com a l’interior. Sí que recomanen, però, mantenir-los al menjador i tenir-los identificats per si calgués reorganitzar la situació per un canvi de la situació epidemiològica. La instrucció s’ha donat a conèixer el mateix dia que el DOGC ha publicat l’avançament del calendari escolar pel curs 2022-2023 amb la data d’inici fixada per al 5 de setembre en educació infantil i primària, i el 7 per als instituts.

Els grups bombolla es van posar en marxa el curs 2020-2021, quan es van reobrir els centres educatius i també facilitava la gestió i traçabilitat dels casos. Era, de fet, una de les últimes mesures que encara estava en vigor. La primera que es va retirar van ser els tests d’antígens per als contactes d’un positiu a l’aula. Després es va eliminar l’obligatorietat de portar la mascareta al pati. Pocs dies més tard, es van eliminar les quarantenes a les escoles, i des del 19 d’abril tampoc no cal portar mascareta dins de les aules.  

Sense mascareta tampoc als centres d’educació especial

Educació i Salut també han aprovat que la mascareta deixi de ser obligatòria a tots els centres educatius, també els d’educació especial, i en tots els espais. Sí que caldrà portar-la en el transport escolar. No es recomana anar a l’escola si una persona té símptomes aguts compatibles amb la covid o una altra malaltia infecciosa i es podrà tornar quan millori la simptomatologia o s’hagi estat sense febre durant 24 hores.

Els pediatres, a favor de la normalitat als centres

Els pediatres han estat un dels col·lectius que havien demanat de forma més clara que les escoles tornin a la normalitat. A principis de febrer van reclamar en un comunicat eliminar tot el protocol, inclosos els grups bombolla, i van alertar del dèficit d’aprenentatge i de socialització dels alumnes. En la mateixa línia també es van expressar les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC).