Escolta aquesta notícia

(ACN) La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha avançat que els resultats de les competències bàsiques d’enguany mantenen la tendència dels darrers anys. “Estem acabant de finalitzar l’estudi sobre les proves d’aquest any i no seran els resultats que ens agradarien”, ha manifestat durant una conferència al Fòrum Europa Tribuna Catalunya. La consellera ha recordat que s’han posat en marxa diverses iniciatives per revertir aquests resultats, que ha reconegut que estan “en caiguda ininterrompuda des del 2015”.

Per revertir aquesta tendència, ha assegurat que s’estan “alineant” recursos i ha destacat que no es tracta d’un objectiu del govern sinó d’una necessitat del país. En paral·lel a les mesures concretes, especialment pel que fa a llengües i matemàtiques, Niubó ha encarregat a l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació una anàlisi exhaustiva del conjunt de centres per veure quina és la realitat a les aules segons diferents paràmetres com la complexitat, la titularitat, si treballen amb llibres o no o quins recursos fan servir. “Volem obtenir les màximes dades i evidència que ens permeti prendre decisions de manera informada”, ha manifestat.

L’escola inclusiva, una assignatura “pendent”

Niubó ha detallat també que l’escola inclusiva continua sent una assignatura “pendent”. Per avançar en aquest àmbit, ha anunciat que el curs vinent s’incorporaran 550 professionals entre personal docent (uns 200) i personal d’atenció educativa (uns 350). Aquesta ampliació de recursos s’emmarca en l’acord del govern amb els comuns per al tercer suplement de crèdit. A més, s’han fixat l’objectiu que la totalitat dels centres d’educació especial siguin CEEPSIR —que són també centres proveïdors de recursos—, per “ajudar” el conjunt del sistema educatiu.

La consellera també ha explicat que es treballa per revisar la catalogació de la complexitat dels centres o de les necessitats de cadascun, per “filar més prim” a l’hora de decidir els recursos que obtenen. Niubó ha plantejat la necessitat de no fer una aportació lineal de recursos a tots els centres sinó basada en la realitat i necessitat de cadascun.