
(ACN) Dos membres del grup ultra Casuals, vinculat a l’afició del Futbol Club Barcelona, principals acusats d’extorquir empresaris a canvi d’una suposada protecció, han admès els fets i accepten penes de tres anys de presó. Tot i això, els acusats no ingressaran a la presó perquè se’ls ha concedit una suspensió de la condemna a canvi d’una multa de 720 euros i el pagament de les indemnitzacions, amb la condició que no tornin a delinquir en tres anys.
Per la seva part, els cinc còmplices del grup, també acusats, han acceptat condemnes d’entre tres i sis mesos de presó, que tampoc no compliran.
Indemnitzacions de 135.000 euros
El judici començava aquest dilluns a l’Audiència de Barcelona i s’havia d’allargar tota la setmana, però finalment aquest acord ha fet reduir notablement les penes.
Inicialment, Fiscalia demanava nou anys i vuit mesos de presó i nou anys de presó per als dos principals acusats, mentre que per als còmplices es demanaven entre 11 mesos i dos anys i mig de condemna. Durant el judici, també s’han acordat indemnitzacions de 135.000 euros a repartir entre les víctimes.
Un Ferrari i diners de les víctimes
Una de les extorsions es remunta a l’octubre del 2022. Dos dels acusats van extorquir el propietari d’una botiga d’animals domèstics de Lliçà de Vall per exigir-li una compensació de 100.000 euros a canvi d’una suposada protecció i sota l’amenaça que un grup d’ultres li destrossarien el local si no pagava.
Com l’home no podia pagar, els va acabar donant un Ferrari i els va comprar un altre cotxe valorat en 13.500 euros, en tots dos casos, a través de testaferros. En aquest cas, també es va comptar amb ajuda dels còmplices. Amb tot, la situació d’extorsió contra l’empresari va seguir l’any 2023. Ara, s’ha decidit que 120.000 euros del total de les indemnitzacions siguin per a aquest empresari.
Una altra de les víctimes va ser un home de Vilanova i la Geltrú, a qui el grup va reclamar 50.000 euros a canvi d’una presumpta protecció. L’home va acabar cedint i va fer-los diversos pagaments entre desembre del 2022 i gener del 2023. En aquest cas, el tribunal ha determinat que l’home rebi una indemnització de 15.000 euros.