El metge de família Jordi Mestres Lucero explica a la secció de salut del betevé directe que “dormir bé ajuda al rendiment cognitiu de la persona, a conservar una bona memòria i a mantenir l’atenció sobre les coses”.
Mestres comenta les dades de l’enquesta de salut que precisen que a Barcelona les dones dormen de mitjana unes set hores i 19 minuts i els homes sis hores i 54 minuts. Aquests números indiquen “que any rere any, els barcelonins perden qualitat de son i hores de dormir“, conclou Mestres.
Entre els motius per no dormir bé, Jordi Mestres assenyala “l’abús en la pràctica de mòbils i pantalles, les preocupacions personals i les dificultats per conciliar la vida familiar i laboral”. El doctor alerta de “l’increment de prescripció de psicofàrmacs com els ansiolítics o les pastilles de dormir, i on Espanya i Catalunya són grans consumidors”. El doctor també indica que “no hi ha un nombre d’hores determinat per dir que s’ha dormit bé, la quantitat varia segons l’edat de les persones“.
Què cal tenir en compte per dormir bé?
Jordi Mestres fa una sèrie de recomanacions per descansar bé i tenir una bona qualitat del son:
- Assolir una bona rutina i uns hàbits de son nocturna per generar un ambient propici per dormir.
- Que el llit, el matalàs i el coixí siguin còmodes.
- Silenciar els dispositius mòbils i vigilar l’abús de les pantalles.
- Pràctica d’activitat física regular de forma diària, però evitar fer-ho poques hores abans d’anar a dormir.
- No anar amb les preocupacions al llit.
- Vigilar el que es beu i es menja al vespre nit, s’ha d’evitar la cafeïna, l’alcohol i els àpats massa copiosos.