Escolta aquesta notícia

(Redacció/ACN) La decisió del Departament d’Educació de mantenir els canvis al batxillerat genera rebuig de part de la comunitat educativa. Els docents de llengua catalana i llengua castellana, agrupats en la plataforma DocentsCat, han expressat el seu “profund desacord” amb el govern per no incloure una tercera hora de llengua al batxillerat. Per la seva banda, Ciències en Perill ha lamentat que Educació donarà “l’estocada final” a la formació de les ciències i alerta de la pèrdua de coneixements amb la fusió de matèries a primer de batxillerat.

Les dues agrupacions han expressat que no s’han sentit escoltades pel Departament d’Educació. Per contra, des de la conselleria defensen que han debatut i consensuat els canvis de batxillerat amb un 83 % dels instituts, les principals entitats acadèmiques i amb les plataformes.

Acusen Educació de falta de diàleg

A les portes de la conselleria, Ciències en Perill ha fet una protesta per rebutjar els canvis al currículum. La portaveu, Sandra Rodríguez, ha qüestionat que els canvis de batxillerat responguin a un requeriment del Ministeri d’Educació per poder homologar el títol a tot l’estat. “És podria haver negociat, s’ha acatat sense qüestionar-lo i sense criteri pedagògic”, ha detallat Rodríguez.

Crida a no corregir les PAU

La portaveu també ha detallat que és fals que es mantinguin les hores de ciència i ha alertat que l’alumnat acabarà el batxillerat amb menys coneixements. A més, considera que l’augment de matèries de modalitat pot acabar generant diferències entre centres. Per tot plegat, han anunciat mobilitzacions, la més evident de les quals és la crida al professorat a no corregir els exàmens de les PAU.

Fonts d’Educació han recordat que aquesta és una tasca voluntària i recorden que, a més dels professors d’institut, també poden fer les correccions els professors universitaris.

En un comunicat, DocentsCat lamenta que mentre que la conselleria ha intentat prendre alguna mesura per pal·liar les repercussions en altres decisions “crítiques”, en el cas de la llengua “hi manté el més absolut menysteniment sense buscar cap solució a la demanda”.