PRÒSPER PUIG, vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç "Avui en dia ja es fan molts descomptes i moltes ofertes d'aquest tipus. Per tant, es poden fer descomptes, es poden tenir oportunitats, es pot fer el que vulguis... Però penso que la paraula rebaixes l'hauríem de reservar per a unes dates determinades." RODRIGO FONT, secretari de l'Agrupació del carrer Gran de Gràcia "Dos mesos, tant a l'estiu com a l'hivern, de rebaixes és molt llarg. Fins i tot a la gent se li fa pesat. D'aquesta manera, si es pot repartir al llarg de l'any, pots agafar productes puntuals i fer ofertes d'una setmana, de quinze dies..." JAVIER COTET, vicepresident de Barna Centre "Ve gent a les nostres botigues i pregunta: feu rebaixes ara? I li hem de dir: no, ara no en tenim. Llavors diuen: però si a internet hi ha rebaixes. Jo crec que és una decisió correcta per part del gover per adaptar-se als temps que corren."

Segons Pròsper Puig, vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç, “la paraula rebaixes és un incentiu per a molts consumidors que esperen aquest període per comprar a millor preu”. Per això a la fundació la preocupa que la desestacionalització de les rebaixes sigui contraproduent i acabi afectant el global de vendes.

En una línia similar, Vicenç Gasca, president de Sant Antoni Comerç, considera que la liberalització de les rebaixes causarà confusió entre els consumidors habituats que aquestes siguin en unes dates determinades.

En canvi, Rodrigo Font, secretari de l’Agrupació de Comerciants de Gran de Gràcia, considera que els períodes de rebaixes actuals eren “massa llargs” i es feien “pesats”. Per això, creu que tenir màniga ampla per decidir quan fer-los pot ser positiu. Això sí, matisa que els comerciants de cada eix s’haurien de posar d’acord per anar a l’una. De fet, assegura que, si la llei tira endavant, iniciaran contactes amb la resta de comerciants de Gràcia per pactar uns períodes de rebaixes consensuats.

També veuen amb bons ulls la nova llei a Barna Centre. El seu vicepresident, Javier Cotet, considera que “significarà adaptar-se als temps que corren”. Considera contradictori que es pugui fer rebaixes a internet en qualsevol moment i que a les botigues convencionals no.