Escolta aquesta notícia

Els Mossos d’Esquadra han elaborat un dispositiu especial per a aquest Sant Jordi a Barcelona conjuntament amb la resta de cossos de seguretat i d’emergències, perquè els ciutadans “puguin gaudir d’una jornada tranquil·la”. “Els efectius de paisà i d’uniforme dels Mossos es veuran per tota la ciutat”, assegura Óscar Fernández, l’intendent responsable dels dispositius especials de la regió de Barcelona. Tot i això, els agents també demanen a la ciutadania que vagin amb compte en les aglomeracions, especialment al centre de Barcelona, durant les quals es poden produir petits furts. Els Mossos demanen vigilar les pertinences i, davant de qualsevol incident, trucar al telèfon d’emergències 112 per poder donar una resposta adequada a qualsevol incidència.

Els lladres multireincidents, per tant, continuaran sent un dels principals objectius dels Mossos, com ja es va posar de manifest fa uns dies amb l’inici del pla Kanpai a l’àrea metropolitana.

Pla d’autoprotecció al passeig de Gràcia

Els Mossos formen part del Pla d’autoprotecció (PAU) que es posarà en marxa per primera vegada a la superilla literària del passeig de Gràcia i que coordina Protecció Civil. Es tracta d’un dispositiu dissenyat per als dies amb una gran afluència de persones al carrer, com és Sant Jordi, i en el qual també participen Guàrdia Urbana, Bombers de Barcelona i equips sanitaris.

Més agents al carrer

Durant tota la diada de Sant Jordi hi haurà més agents dels Mossos d’Esquadra al carrer, especialment en tasques de prevenció, però també en tasques habituals de seguretat i per donar resposta a tot tipus d’amenaces com la terrorista, als delictes que es puguin cometre, i a la protecció de les persones durant les aglomeracions. Tot i aquest desplegament a tota la ciutat, els Mossos tindran tres punts d’especial atenció que són a la superilla literària: el passeig de Gràcia, la Rambla i Gràcia.

Comparteix a: