El cofundador de Room Monitor, Ignacio Suarez, diu que el sistema està pensat perquè s’avisi al propietari abans que el nivell sigui massa alt. Tenen calculat que, de mitjana, hi ha una alerta per soroll per apartament cada dos mesos. El propietari és qui decideix si avisa els hostes de la presència d’un sensor, no tots ho fan. Però segons Suarez, quan es fa s’aconsegueix un efecte preventiu perquè els hostes són conscients que viuen entre veïns.

Fa poques setmanes han incorporat un nou servei complementari. El propietari del pis pot disposar d’un servei 24 hores. En el cas que no vulgui rebre les alarmes, perquè no pot anar fins al pis, pot fer que les alarmes les rebi un treballador de l’empresa que alertarà els hostes en cas que hi hagi un augment del nivell de soroll.

Els propietaris poden consultar el registre dels nivells de soroll del seu pis a través d’un web. Així tenen una gràfica per pis sobre els decibels que hi ha hagut al llarg del dia. Poden saber, doncs, quan han arribat a casa, quan han sortit i quan estaven dormint.

Aquesta informació ha servit a l’empresa per idear un altre producte. Es tracta d’un altre sensor que permet saber si l’aire condicionat està encès o apagat i a quina temperatura. Creuen les dades i quan detecten que el pis està buit, però amb l’aire condicionat encès, l’apaguen remotament. Segons Ignacio Suarez, d’aquesta manera aconsegueixen un estalvi del 50 % en la despesa energètica del pis. Room Monitor té sensors a 1.500 pisos turístics de Barcelona.