Escolta aquesta notícia

Un grup de manifestants ha dut a terme una acció reivindicativa contra un bus turístic, davant la façana de la passió de la Sagrada Família, per denunciar la massificació turística de Barcelona i de les ciutats del sud d’Europa. Durant la protesta han disparat contra el bus pistoles d’aigua. Els activistes són membres d’entitats i plataformes vingudes d’una vintena de ciutats que aquest cap de setmana han participat en un fòrum sobre la turistificació.

Els manifestants, alguns dels quals tapats amb mascaretes, han fet una seguda a la calçada, impedint la sortida del bus de la parada del carrer de Sardenya i han sorprès els turistes presents a la zona. Seguidament, han penjat una pancarta al vidre del conductor del vehicle amb el missatge “apaguem el foc turístic”, han enganxat adhesius, han llegit un manifest i finalment han llançat aigua al bus amb pistoles d’aigua. El conjunt de l’acció ha durat uns 10 minuts.

Identificacions de tots els manifestants

Els Mossos d’Esquadra, a instàncies de la Guàrdia Urbana, han retingut a la vintena persones que han participat. Hi han intervingut una vintena d’agents de la Brigada Mòbil dels Mossos, habitualment desplegats als entorns del temple pel dispositiu de seguretat d’alerta antiterrorista. Un per un, han identificat 24 manifestants, alguns espanyols, però també als qui han vinguts d’altres ciutats europees.

Comparteix a: