De dia, i sobretot, a primera hora del matí, l'ambient a la plaça Reial és d'absoluta tranquil·litat. Els seus pòrtics fan que sigui un dels atractius turístics que els estrangers mai no es perden. Però els restaurants i els locals nocturns que s'amaguen sota el porxo, a la nit, converteixen la plaça en un punt cèntric d'oci nocturn. LUIS GÓMEZ, veí del carrer Nou de Sant Francesc "Quan venen anglesos pel futbol o els alemanys, és una cosa espectacular el soroll que fan" RAIMUNDA PUJOL, veïna de la Rambla dels Caputxins "Bueno més o menys sempre és igual, més aviat van millorant les coses. Aixó sí, has de dormir amb el balcó tancat." MARIE MCLAUGHLIN, veïna de la plaça de Sant Just "Tuve que instalar triple vidrio en todo mi piso para poder dormir." Tot i les solucions que hi posen alguns veïns, els resultats del Pla Silenci segueixen mostrant una millora a tota la ciutat. Aquest 2013 han disminuït el nombre d'incidències per soroll al carrer i en locals i també per l 'acumulació de persones a l'espai públic. Per tant, continua la tendència iniciada el 2012, tot i el lleuger repunt d'incidències en festes a l'espai públic. En total, aquest 2013 se n'han registrat un 8% menys que l'any passat. Tot plegat, ha estat possible en una nova campanya que ha prescindit de la figura dels mims. 22 agents cívics amb samarretes lluminoses s'han encarregat de sensibilitzar la ciutadania i els propietaris dels establiments de la necessitat de reduir el soroll. A més, també s'han fet projeccions de la campanya a façanes d'edificis i s'han repertit piruletes com aquestes. Una tasca a peu de carrer que ha arribat a unes 260 mil persones.

La disminució dels incidents relacionats amb el soroll a la ciutat aquest 2013 —uns 5.000 menys que l’any passat— coincideix amb la tendència registrada el 2012, quan també es va produir una disminució d’aquesta mena d’incidències, en aquest cas del 7,7%.

El Pla silenci s’ha posat en marxa durant el segon semestre de 2013 per reduir la contaminació acústica a les zones de la ciutat on es concentra més oci nocturn i l’ús de l’espai públic a la nit. El pla ha englobat mes de 14.000 visites a establiments i locals, i es calcula que s’ha arribat a sensibilitzar prop de 260.000 persones.

Les accions d’informació i sensibilització s’han produït a través de 22 promotors ambientals, que s’han centrat en els usuaris de l’espai públic durant les nits dels dijous, divendres i dissabte, als eixos d’oci nocturn de la ciutat. A més, el pla s’ha complementat amb projeccions de missatges amb llum a les façanes d’alguns edificis públics i amb samarretes lluminoses amb l’eslògan de la campanya: “ssssplau, recorda que els veïns volen descansar”.