La cooperativa Diomcoop va començar a caminar fa un any i mig i la valoració que en fa el seu equip tècnic és positiva. Actualment està integrada per 16 socis, tots ells persones migrants que abans estaven en situació il·legal. Gràcies a aquesta iniciativa, han aconseguit regularitzar la seva situació administrativa. La cooperativa es dedica a la venda de productes de roba, complements i artesania en fires i mercats artesanals.

De la venda a la manta a Diomcoop

Quan encara no tenien papers, els migrants es dedicaven a la venda ambulant al carrer. Expliquen que era la sortida més digna que van trobar a una situació complicada. Ara, però, treballen en un local del Camp de l’Arpa del Clot. Amb aquest projecte han aconseguit crear Diambaar, una marca de moda que va aconseguir desfilar al Museu Frederic Marès. Els socis també ofereixen experiències gastronòmiques i serveis de logística. La cooperativa d’exmanters va arrencar el 2017 amb 15 persones i amb l’assessorament d’un equip tècnic. Aquest grup continuarà amb la seva tasca un any i mig més i, després, deixarà que la cooperativa avanci sola.

Després del primer any i mig de funcionament, tant els socis com l’equip tècnic que els assessora valoren positivament l’experiència. Expliquen que han tingut en compte els seus punts forts i que així han aconseguit fer-se un lloc en el mercat. I assenyalen que l’objectiu és seguir creixent.

El tèxtil, la gran aposta

El tèxtil és, ara per ara, el seu repte. Combinen els dissenys i les teles africanes amb l’estil europeu per aconseguir un tipus de vestits i camises singulars. De fet, es plantegen augmentar la producció de la marca de moda amb l’objectiu d’integrar més persones en la iniciativa i, a més, ampliar mercats amb nous punts de venda o fires i a través de la venda en línia.