Aquest dimecres és el Dia Internacional contra la Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia, i el districte de les Corts ha volgut solidaritzar-se amb la causa. El lema de la jornada ha estat “Un dia de lluita i consciència vers les violències i discriminacions que patim les persones LGTBI”. Durant tota la tarda s’han fet actes lúdics i de sensibilització a la plaça de Comas. A l’acte hi ha acudit el regidor del districte, Agustí Colom, i diferents entitats de tota la ciutat, la majoria de la comunitat LGTBI.

La plataforma d’entitats LGTBI de Catalunya ha volgut recordar al manifest d’aquest 17 de maig que encara hi ha països al món on pertànyer a aquest col·lectiu és un delicte que en 10 estats es castiga, fins i tot, amb la pena de mort. A Catalunya, afegeixen, el problema rau, sobretot, en l’assetjament escolar que “continua sent una xacra, que genera odi i dicriminació, i que cal combatre amb els protocols i mecanismes que preveu l’article de 12 de la la llei contra la LGTBI-fòbia”.

Una llei, afegeixen, que “no està comptant amb la suficient voluntat política per fer realitat i efectius els drets de les persones LGTBI”.

També demanen equiparar els drets sexuals i reproductius amb la resta de persones. Asseguren que “tot i que s’han aprovat protocols i models en consonància amb les realitats LGTBI, no s’estan implementant de forma universal i sense limitacions.”

Un nou protocol contra l’assetjament escolar

El Departament d’Ensenyament ha publicat un protocol específic de lluita contra “bullying” que pateixen els alumnes LGTBI: el Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament escolar a persones LGTBI. Tot i que és el primer que se centra en la discriminació que rep aquest col·lectiu, en realitat és l’aglomeració de diferents mesures que estaven repartides en protocols separats (el Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront situacions d’odi i discriminació i el Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront l’assetjament entre iguals).

Aquesta eina recull les diferents situacions que es poden viure a les escoles, com es poden prevenir, identificar, i com han de reaccionar els diversos agents de la comunitat educativa, com pares i mestres.