
La Policia Nacional ha detingut un perillós fugitiu internacional al port de Barcelona. L’home que va arribar en un vaixell al moll adossat, tenia una ordre de detenció de la Interpol per un delicte de lesions en què la persona va resultar morta. A banda, el fugitiu també estava reclamat per diverses agències internacionals com l’UNMIK (Missió de l’Administració Provisional de les Nacions Unides a Kosovo).
El centre d’atenció telefònica policial Punt Atenes, clau en la identificació
La detenció es va produir el 6 de març, quan agents policials van anar al vaixell i —després de consultar les bases de dades informàtiques— van comprovar que un dels passatgers tenia en vigor un control específic per falsedat documental. Després d’analitzar el passaport in situ, els agents van fer les comprovacions a través del Punt Atenes, un call center policial, on consultar la veracitat de documents i obtenir un informe en uns 10 minuts. Va ser llavors que van poder concloure que el passaport estava falsificat i van procedir a detenir-lo. Finalment, en dependències policials van acabar de comprovar la seva identitat a través de la base de dades de les empremtes dactilars.
Com a resultat d’aquest procés, la policia va poder comprovar que el detingut tenia gravades en les bases informàtiques policials un total de 18 identitats diferents.
