Més que un taller de reparacions era un taller de destrosses. Fars, para-xocs, portes... Així es com quedaven alguns dels vehicles després de passar per les seves mans. No hi havia columna que se'ls resistís. En aquesta estafa tothom hi sortia guanyant. Els mecànics, perquè inflaven les factures, i els titulars dels cotxes, perquè els en canviaven totes les peces. Però amb el temps les companyies d'assegurances van començar a sospitar. CARLES MARTÍNEZ, cap de la Unitat d'Investigació de Santa Coloma "És molt difícil que un sol taller tingui tants cotxes amb reparacions tan cares. Estem parlant de reparacions que estan pujant al voltant dels 1.000, 2.000 o 3.000 euros" El "modus operandi" sempre era el mateix. Els propietaris dels cotxes els deixaven al taller amb qualsevol petit desperfecte. Sabien que els el tornarien com nou i gratis. Després, els mecànics el destrossaven i trucaven a l'asseguradora. Els feien creure que el vehicle havia tingut un accident, però mai no sabien qui els havia donat el cop. El cas, però, el va destapar un dels treballadors del taller. Durant mesos va gravar com feia malbé els cotxes. Volia tenir les imatges per si mai tenia problemes amb l'empresa. CARLES MARTÍNEZ, cap de la Unitat d'Investigació de Santa Coloma "El treballador va ser acomiadat. I per despit, com que suposo que s'ensumava alguna cosa, per despit va presentar les imatges a la companyia asseguradora" Ell era de fet qui destrossava els cotxes. Els Mossos l'han detingut per un delicte d'estafa. Igual que el propietari del taller. Hi ha onze imputats més. Són els propietaris dels vehicles. PABLO RUIZ "L'operació continua oberta per si arriben més denúncies de companyies asseguradores. De moment el frau puja a més de 30.000 euros" Els detinguts han quedat en llibertat amb càrrecs. De fet, avui el taller continua obert.