Escolta aquesta notícia

Els Mossos d’Esquadra han desmantellat una organització criminal que estava especialitzada en robatoris amb força de motos aparcades en pàrquings comunitaris. En total, entre els dies 11 i 12 de març, es van detenir 11 homes d’entre 23 i 42 anys acusats de pertinença a organització criminal, robatori amb força i robatori o furt de vehicle. Els detinguts acumulaven 46 antecedents relacionats, majoritàriament, amb delictes contra el patrimoni.

Durant l’actuació policial també es van fer una desena d’entrades i escorcolls en què es van intervenir 70.000 euros en efectiu, tres motos robades i dos vehicles que es feien servir per transportar motocicletes. Els agents també van localitzar una gran quantitat d’eines utilitzades per arrencar les motos i desenes de motos desballestades i peces de recanvi.

Desmuntades per enviar-les a l’estranger

La investigació policial va començar l’estiu del 2024, quan els Mossos d’Esquadra van tenir coneixement de diversos robatoris de motocicletes a Barcelona i l’Àrea Metropolitana. Segons les investigacions policials, les motocicletes robades s’amagaven en magatzems o garatges, es desmuntaven i s’enviaven camuflades amb altres mercaderies al nord d’Àfrica.

Comparteix a: