Durant un mes i mig l’Hotel Barcelona Princess ha acollit 298 pacients amb la covid-19. En tots els casos es tratava de persones que havien rebut l’alta a l’Hospital del Mar però no tenien on passar en condicions la quarantena. Aquest dissabte ha marxat l’últim pacient i aquest mateix dilluns al matí ja ha començat la desinfecció de l’hotel per preparar-lo per quan pugui obrir portes. L’establiment està tancat al públic general des del 17 de març després que es decretés l’estat d’alarma per l’expansió del coronavirus.

Un laboratori certificarà la desinfecció

Un cop feta la desinfecció a totes les sales de l’hotel, un laboratori pendrà mostres de les habitacions per analitzar que l’espai està lliure de covid-19 i, en cas afirmatiu, enviarà un certificat a l’hotel. Les tasques de neteja estaran acabades en 48 h.

L’Hotel Barcelona Princess és un dels hotels medicalitzats que s’han habilitat a la ciutat per fer front a la crisi del coronavirus i donar suport als hospitals, en especial els dies més greus de la crisi. L’establiment ha estat obert 45 dies amb aquest pròpòsit i ha destinat 220 habitacions a pacients amb coronavirus de manera altruista. El dia del tancament, el director Santiago Hernández explicava que havia estat una experiència que “mai a la vida no hauríem imaginat”.

La recuperació de l’activitat, encara incerta

La crisi oberta pel coronavirus deixarà seqüel·les en el sector turístic i, en especial, en hotels com el Barcelona Princess, on la majoria de clients —un 95 %— són estrangers en una temporada normal, segons la direcció. Des de l’hotel, asseguren que estan molt pendents de les mesures que prengui el Govern espanyol per al desconfinament del sector. En aquest sentit, el Gremi d’Hotels de Barcelona ja s’han mostrat en contra del pla de desconfinament presentat per Pedro Sánchez, ja que —asseguren— obvia totalment les necessitats bàsiques del sector hoteler