TMB encara no ha fet els mesuraments però, si fem cas del veïnat del passeig de Fabra i Puig, la renovació de les vies i fixacions de la Línia 5 de metro entre Horta i la Sagrera ha estat un èxit i ha posat fi a les vibracions que tant els han fet patir els darrers anys. “És una meravella. A les cinc de la matinada podem seguir dormint. No es mou res, ja no vibren les copes i el nostre estat de nervis ja no és el que era”, afirma Esther Andino, una de les veïnes afectades.

“En realitat, s’han superat les nostres expectatives. No se sent res, absolutament res”, afegeix Inés Navarro, una altra veïna que també feia anys que es queixava de vibracions i sorolls. “Ens van ensenyar les obres que s’han fet i vam poder comprovar que els combois no trontollen tant quan circulen ara“.

Les obres d’estiu a l’L5 del metro aconsegueixen reduir el 45 % de les vibracions a tota la línia
S’ha renovat i modernitzat l’estructura del tram de tres quilòmetres entre Horta i la Sagrera

Ara volen solucions als desperfectes

Tot i l’alegria per haver recuperat la tranquil·litat a casa, el veïnat no dona per tancat el problema. “Amb les obres no sentim el metro, és fantàstic, però ens estem menjant les esquerdes que ens van sortir a casa. A l’aparcament hi ha una esquerda on podem ficar la mà”, lamenten les dues veïnes. Es refereixen a esquerdes que han detectat a parets dels habitatges i que elles atribueixen a les vibracions patides.

TMB assegura que aquests desperfectes no tenen res a veure amb les vibracions del metro —que es van produir a partir que les vies van superar la seva vida útil—, sinó que les han ocasionat altres factors. Aquesta explicació no convenç el veïnat, que espera reunir-se amb TMB les properes setmanes. “Hi ha esquerdes i grans. Que no diguin que no tenen res a veure, que vinguin, facin l’estudi i reparin les esquerdes. Lluitarem fins al final”, adverteix Antonio Silva, de l’AV Turó de la Peira.