La família de l’Emma, que ara mateix cursa sisè de primària a l’Escola Dovella del Camp de l’Arpa, denuncia que cap dels instituts de secundària adscrits al centre disposa dels recursos intensius per a la inclusió que els recomana l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP). Asseguren que, en canvi, sí que hi ha escoles concertades amb aquests recursos a la zona.
“És important continuar amb el mateix grup”
Virgina González, mare de l’Emma, reconeix que si bé la seva filla ha pogut cursar fins a sisè de primària amb “recursos addicionals com ara diverses hores de mestra d’educació especial i hores de vetlladora”, amb el pas a secundària —explica— des de l’EAP els han recomanat que el centre triat tingui SIEI, és a dir, un suport intensiu d’educació inclusiva.
Un recurs, però, segons la família, no té cap dels instituts adscrits a l’Escola Dovella, on sí aniran la resta d’alumnes d’aquest centre. La Virginia reconeix que l’Emma “no podrà continuar amb el mateix grup” amb el qual hi és des de fa nou anys.
Es perden recursos a secundària
En el pas a secundària, els suports addicionals serien un orientador i una vetllador cosa que, segons la família, no seria suficient per a l’Emma. És per aquest motiu, precisament, que els pedagogs recomanen els recursos SIEI.
Una problemàtica que reconeix la Glòria Juan Saula, vocal d’educació a Dincat, que assegura que el cas de l’Emma no és aïllat perquè “es destinen molts més recursos a primària que a secundària i molts dels instituts no estan dotats per acollir l’alumnat amb necessitats especials”.
