Escolta aquesta notícia

L’àrea per a gossos del Parc de l’Estació del Nord s’ha convertit, des de fa un parell d’anys, en lloc d’estada i pernoctació d’algunes persones sense llar. En els darrers mesos, però, la situació ha empitjorat i això està generant un conflicte amb els usuaris del pipicà.

Denuncien que cada matí es troben el recinte ple d’escombraries, brutícia i, fins i tot, excrements humans. “Hi dormen, no recullen la brutícia que fan ells i clarament no recullen la caca”, assegura Elisabet Gómez, usuària de l’espai. “Bàsicament aquests problemes es produeixen a primera hora del matí, entre les 7 i les 7.45 h, a la tarda està net”.

matalàs pipicà

El tema dels excrements humans és un dels que més preocupen als usuaris. L’any passat van morir dos cadells, que n’havien menjat, per intoxicació de drogues i hi ha hagut diversos ingressos per la mateixa causa.

Aquesta setmana, a més, han trobat xeringues a l’interior del pipicà, fet que incrementa la por per la seguretat dels animals, però també dels tenidors. “Som a l’estiu, la gent ve amb sabata oberta, els nens estan de vacances, venen amb els avis, porten sabates descobertes, si comencen a aparèixer xeringues, és un risc”, alerta Anna Queixalós, una altra de les usuàries de l’espai.

Queixes a l’Ajuntament sense resultats

Els usuaris han posat reclamacions a través de l’aplicació de l’Ajuntament BCN a la Butxaca i del 010, però diuen que no els han donat cap solució. El districte de l’Eixample, per la seva banda, afirma tenir coneixement de la situació i explica que s’han desplegat actuacions de seguretat, manteniment, neteja i intervenció social. A més, diuen que la Guàrdia Urbana ha intensificat la seva presència al parc per fer una tasca preventiva i evitar conductes no permeses, un dispositiu que els veïns asseguren no haver vist.

Intervencions regulars amb les persones sense llar

A l’espai del Parc de l’Estació del Nord hi ha molta afluència de persones, motiu pel qual l’Ajuntament considera necessari fer-ne un seguiment per garantir-hi la convivència i el civisme.

Per això, explica el districte de l’Eixample, el Servei d’Atenció Social al Sensellarisme a l’Espai Públic (SASSEP) “manté intervencions regulars amb l’objectiu d’establir vincles de confiança amb les persones que es troben en situació de sensellarisme i informar-los del recursos disponibles”.