Un dels remolcadors, Enrique Pecero, que és representant de la CGT, ha explicat a betevé, que aquests dies, a més d’identificar-se com és habitual a l’entrada a les instal·lacions, a dins els fan un altre control. Detalla que, a més de mostrar la documentació, també els han escorcollat els cotxes. Per això, lamenta que “jo vaig a treballar, no vaig a robar”. Els amarradors també han donat a conèixer situacions similars. A Twitter, la CNT ha denunciat “un greu assetjament” als treballadors, amb “escorcolls continus i controls”.

Segons la CNT, la Guàrdia Civil s’ha reunit amb l’empresa, però les dues companyies que hi operen, Cemesa i Mooring, ho han negat a betevé. Mooring, però, reconeix que va rebre una trucada del cos en relació amb unes imatges de les instal·lacions que suposadament havien circulat per les xarxes i en què es veia una furgoneta de l’empresa.

Pecero demana que els controls extra es delimitin a les zones més properes als vaixells on s’allotgen els policies. Per la seva banda, el portaveu dels estibadors, Xavier Tàrrega, creu que caldria delimitar una zona de pas perquè els agents puguin entrar i sortir de les terminals sense entorpir la feina dels treballadors, així com fer-los portar armilles per identificar-se. Segons Tàrrega, les zones amb més afectació són les terminals de cotxes properes als vaixells, en especial durant la nit, quan hi ha menys visibilitat. L’arribada de la policia espanyola no va agradar als estibadors, que, en assemblea, van decidir no treballar per als vaixells.