Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) El Ministeri d’Interior ha fet públiques les dades de criminalitat del primer trimestre de 2025 i, pel que fa a Barcelona, destaca el fet que els episodis contra la llibertat sexual han augmentat un 16,3 %, passant de 263 a 306 casos. D’aquests, un total de 119 han estat relacionats amb agressions sexuals amb penetració.

Aquestes xifres superen en pràcticament quatre punts la mitjana de Catalunya. En l’àmbit autonòmic, els delictes sexuals van ser els que més van créixer durant el primer trimestre d’aquest 2025 respecte del mateix període de l’any anterior, un 12,5 %. Així, han passat de 902 a 1.015 casos. Això sí, les agressions sexuals amb penetració, les considerades més greus, van créixer prop d’un 27 %, ja que van passar de 332 a 421.

Creix també el tràfic de drogues

Un altre tipus de delicte que ha augmentat són els de tràfic de drogues. En concret, s’han comptabilitzat 572, un 18,2 % més que l’any anterior, quan se’n van registrar 484. Novament la xifra supera i molt la mitjana catalana, en què s’ha registrat un augment d’un 6,4 %, amb més de 1.270 fets coneguts.

Baixa un 7,6 % la criminalitat a Barcelona

Aquestes són les dades més negatives d’un informe que mostra que a Barcelona ha baixat la criminalitat de mitjana un 7,6 %, si es compara el primer trimestre del 2025 amb el primer del 2024. Segons dades del Ministeri de l’Interior, enguany a la ciutat hi ha hagut 41.238 infraccions penals enfront de les 44.639 de l’any anterior. Si obrim lupa a Catalunya, també s’han produït menys delictes però la reducció és inferior a la barcelonina, amb un 6 %.

Aquesta variació es deu, en bona part, a la reducció dels robatoris amb força a domicilis i amb violència, que han baixat significativament, un 38,3 % i un 10,2 %. Els furts també han baixat, encara que tan sols un 0,3 %, passant de 19.371 fets a 19.307. En canvi hi ha hagut un 8,6 % més de robatoris relacionats amb vehicles.

Menys delictes de lesions i ciberestafes

De les dades del Ministeri de l’Interior també se’n desprèn que han baixat un 3,2 % els delictes greus i menys greus de lesions i batusses tumultuàries, que han passat de 222 el 2024 a 215 casos el 2025.

De la mateixa forma, la cibercriminalitat també ha experimentat una disminució del 16 % amb 4.433 fets delictius, dels quals 4.141 han correspost a estafes informàtiques.

Comparteix a: