Era un secret a veus que al Palau de la Música es cometien moltes irregularitats. Sembla que tothom n'estava al corrent. Si més no, això és el que han dit els primers testimonis del cas Millet. Persones que coneixien molt de prop els números de l'entitat. Com per exemple, Rosalia Inglés. Ella era la cap de comptabilitat abans que la substituïssin per Gemma Montull. Ha assegurat que era habitual pagar els alts càrrecs amb sobres amb diners en efectiu. Tot això no quedava registrat enlloc. Per les seves mans van passar les nòmines de Fèlix Millet. En una, hi havia un extra d'un milió d'euros. Just aquell mateix any, la direcció del Palau deia que no podia apujar el sou dels treballadors perquè no tenia diners. Unes irregularitats que també van viure molt de prop dos extreballadors que també han declarat avui. Eren els encarregats d'anar a cobrar els xecs als bancs. A un d'ells, fins i tot, una vegada li van donar 24.000 euros perquè anés a comprar un lingot d'or. I la llista d'operacions sospitoses encara és més llarga. Però mai ningú no va dir res. Manuel Bertrand era un dels encarregats de donar el vistiplau als comptes de l'Orfeó. Aquest matí ha assegurat que ell es limitava a signar el que li posaven al davant, sense mirar res. Un argument que ja hem sentit altres vegades en el cas Millet.

Imatge de l'autor/a

Els propers dies declararan més treballadors del Palau. És una part més del procés d’instrucció. Ara el jutge està recollint totes les proves per fer-se una idea de com funcionava la trama. Després, haurà de decidir qui s’asseurà finalment a la banqueta dels acusats.