no guerra
Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia

(ACN) Barcelona tornarà a alçar la veu contra la guerra, el rearmament i l’escalada militarista al món. Partits polítics i entitats de caràcter social i sindical criden la ciutadania a manifestar-se aquest diumenge, 26 d’abril, amb el lema “Contra la guerra. Tombem el rearmament, OTAN no, prou complicitat amb Israel”. La mobilització està convocada al migdia a la plaça de la Universitat.

La protesta vol denunciar l’actual escalada bèl·lica, el suport al règim israelià i les conseqüències socials que l’augment de la despesa militar pot provocar en els estats europeus. Els organitzadors també esperonen a protestar contra el president dels Estats Units, Donald Trump, a qui consideren l’impulsor d’una política imperialista agressiva des que va arribar al poder el gener del 2025.

No a més despesa militar

Un dels eixos centrals de la mobilització és el rebuig a l’increment de la despesa militar i al rearmament europeu. En un comunicat presentat aquest dimarts, les entitats alerten que aquesta deriva es farà a costa de l’estat del benestar i dels serveis públics i que tindrà conseqüències socials directes sobre àmbits com la sanitat, l’educació, les pensions o l’habitatge.

La convocatòria també posa el focus en Palestina i en els bombardejos i l’ocupació militar del Líban. El manifest denuncia el genocidi contra el poble palestí a Gaza, així com la continuïtat de l’ocupació, el colonialisme i l’apartheid contra el poble palestí.