En la presentació de la nova entitat, els promotors s’han mostrat molt crítics amb la gestió de l’urbanisme i la mobilitat que està fent el govern d’Ada Colau, que consideren que “està duent a terme, precipitadament, sense consens, i sense preveure les conseqüències futures, polítiques que afecten molt l’economia, la mobilitat i la qualitat de vida”. Segons han explicat, fan propostes “a mitjà termini” perquè parteixen “de la base empírica que amb aquest Ajuntament no hi ha manera de negociar”.

Els integrants de la coordinadora asseguren que actuacions com la superilla del Poblenou, les restriccions a la circulació en episodis de contaminació o l’augment de carrils bici “provoquen o provocaran” problemes com el traspàs de contaminació d’uns carrers a altres, un augment dels embussos o la desaparició de l’aparcament en superfície, entre d’altres.

Per aquests motius, demanen als partits polítics que es presentaran a les eleccions que demostrin un “compromís programàtic” amb les seves propostes. Entre les reivindicacions concretes que fan, hi ha revertir la superilla del Poblenou i paralitzar el desplegament de més espais d’aquestes característiques; potenciar els autobusos elèctrics, el metro i el transport públic metropolità; replantejar la instal·lació de carrils bici o evitar “polítiques de concentració forçada de circulació en determinats carrers”.

Les entitats que s’han adherit a la coordinadora són la Plataforma d’Afectats per la Superilla del Poblenou, la de l’Esquerra de l’Eixample, la de Gràcia/Grassot i la d’Horta, l’Associació de Veïns Sant Andreu Sud, la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries (PARC) i el Moviment Diagonal Mar. Els impulsors, però, preveuen que la llista es pugui ampliar properament.