Diverses entitats laiques contràries a la visita del papa han impulsat la campanya “Jo no t’espero” per denunciar l’ús dels diners públics per finançar la visita de Lleó XIV a Barcelona. En una roda de premsa, els portaveus han constatat la contradicció que el papa visiti el Congrés, “seu de la democràcia”, mentre que l’Església no celebra eleccions ni dona veu a les dones.
Per tot plegat, han anunciat una concentració per al dia 9 de juny a les 19 h al passeig del Born, coincidint amb l’acte del pontífex a Montjuïc. La directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia, Hungria Panadero, també s’ha pronunciat sobre la polèmica de la llengua i ha dit que el papa hauria d’utilitzar el català en l’acte de la Sagrada Família.
“L’Ajuntament s’ha passat de la ratlla”
En una entrevista al Bon dia, Barcelona, Albert Riba, president d’Ateus de Catalunya i membre de “Jo no t’espero”, ha reiterat que “la rebuda que fan les autoritats no és l’adequada”. Riba rebutja els “privilegis absurds” que rebrà el papa al seu pas per Barcelona i assegura que “l’Ajuntament s’ha passat de la ratlla” en relació amb la concessió gratuïta de l’Estadi Olímpic per a la vetlla multitudinària.
En aquest sentit, Riba ha reiterat que “les autoritats tenen poc criteri” i ha explicat que, quan han parlat amb responsables de l’Administració, “tots posen cara de pòquer i ningú vol donar la cara”.
En contra per “moltes coses”
Riba ha assegurat que estan en contra del papa i de la seva visita per “moltes coses”, i ha afegit que “reben un cap d’estat del país més petit del món que no ha subscrit les declaracions dels drets humans, que és un misogin, que no està a favor dels drets sexuals i reproductius, que està en contra de la mort digna, que té una opacitat econòmica tremenda, que ha estat amagant els delictes de pederàstia de l’Església i un gran etcètera”.
Riba ha afegit que “si això ho fes el dictador de qualsevol altre país ni el rebrien al Congrés dels Diputats ni aquí li cedirien gratuïtament l’Estadi Olímpic”.
Diner públic per promocionar la religió catòlica i els seus espectacles, doncs quin ajuntament que tenim!, quina decepció.