El director de la Clínica del Son Estivill, Eduard Estivill, ens explica sis consells que poden ajudar a combatre l’insomni. Segons l’especialista del son, s’han incrementat els problemes per dormir en nens, adolescents i gent gran, i un 10 % dels casos s’ha cronificat arran de la pandèmia.

1. Dosifica la quantitat d’informació

Evitar rebre informació constantment de la pandèmia. És recomanable informar-se només un cop al dia i a través únicament d’un mitjà de comunicació. Estivill, fins i tot, apunta que alguns experts en comunicació i angoixa recomanen informar-se un cop a la setmana, perquè la informació no canvia tant durant set dies.

2. Lleva’t sempre a la mateixa hora

Establir unes rutines més estrictes ajuden a conciliar millor el son. La pandèmia ha causat que desajustem els nostres horaris i això perjudica la qualitat de la son. El doctor Estivill proposa que ens llevem sempre a la mateixa hora, encara que no haguem de fer res concret aquell dia.

3. Fes exercici cada dia

Fer una mica d’exercici d’una manera regular, encara que sigui a casa. Estivill ens recomana que l’activitat física sigui diària.

Idees per fer exercici a casa

4. Rebre la llum del sol

Un altre aspecte que cal tenir molt en compte és la llum natural. El doctor Estivill recomana que especialment durant l’exercici físic rebem llum directa del sol.

5. Cuidar la higiene personal

Tot i que ningú no ens vegi si treballem a casa, cal mantenir les pautes d’higiene personal. Un aspecte important és mantenir els hàbits de vestimenta per no perdre l’autoestima.

6. Mòbils i tauletes apagats dues hores abans d’anar a dormir

Un dels aspectes que recalca Estivill és evitar l’exposició de la vista davant de pantalles abans d’anar a dormir. La recomanació en aquest cas és dues hores abans d’anar a dormir apagar mòbil i tauleta, que no hi hagi cap llum que influenciï en la melatonina.