alumnes escola patufet classe

El Consell Escolar de Catalunya ha decidit demanar que es posposi l’avançament del curs escolar 2022-23 plantejat pel Departament d’Educació a partir d’un informe propi molt crític sobre. La proposta ha estat consensuada per sindicats, associacions de famílies i entitats educatives i s’ha aprovat amb 24 vots a favor, 18 en contra i 3 en blanc.

Aquest dictamen definitiu és necessari perquè el govern de la Generalitat tiri endavant la reforma, però no és vinculant. Per tant, el conseller Josep Gonzàlez-Cambray podria mantenir l’inici del curs al 5 de setembre, tot i aquestes crítiques i enmig d’un clima convuls per les vagues sindicals convocades aquest març.

Informe “preceptiu, però no vinculant” sobre el curs escolar

Els 53 representants de la comunitat educativa s’han trobat aquest dilluns a partir de les 16 h al Departament d’Educació per debatre aquesta proposta. Ho han fet després que el conseller d’Educació els demanés d’urgència fer l’informe, un tràmit necessari però no imprescindible per aprovar l’avançament del curs. Per tant, Educació podria ignorar-lo i tirar endavant el nou calendari.

En la reunió han considerat que cal mantenir l’ordre del calendari vigent amb la incorporació de les recomanacions del dictamen 02/2021 i dedicar tot el curs del 2022-23 a buscar el màxim consens en els diversos sectors implicats en l’educació. A més, afegeixen que la moratòria és la millor solució per “posar pau a una comunitat educativa sorpresa i irritada per les formes de la conselleria”.

Segona petició de moratòria en l’inici del curs escolar

L’última reunió del Consell Escolar de Catalunya es va produir el 21 de febrer. Llavors, el conseller Cambray va explicar la intenció d’avançar el curs escolar, en plena polèmica sobre el canvi del calendari, i després de l’anunci dels sindicats de fer cinc dies de vaga aquest mes de març contra aquesta mesura. En aquell moment, algun sindicat i representants de les famílies van demanar una moratòria d’un any en l’avançament de l’inici de curs, que Educació no va acceptar.