L’aplicació ConfinApp vol ser l’eina de referència de la ciutadania per gestionar la fase de confinament i postconfinament per coronavirus. Està disponible al web confinapp.cat (i properament al Google i Apple). El seu objectiu és ser la porta d’entrada a tota la informació i serveis que el govern de Catalunya posa a disposició de la ciutadania, autònoms i empreses tant durant com després del confinament.

 

Assistent virtual

Una de les principals funcionalitats de l’aplicació impulsada pel govern és un assistent virtual basat en la intel·ligència artificial (IA), orientat a donar resposta a les principals inquietuds o dubtes que genera aquesta crisi. L’assistent permet establir una conversa amb la persona usuària amb un llenguatge natural i entendre-la per contestar de forma precisa. A més, pretén generar un servei personalitzat i proactiu perquè en funció de les característiques de l’usuari, pugui recomanar informació d’interès. L’aplicació respon dubtes relacionats amb les mesures d’higiene i salut, els desplaçaments permesos i prohibits durant l’estat d’alarma, els certificats i tràmits administratius, les cobertures d’assegurances, els tributs, ajuts i mesures de suport a treballadors, empreses i autònoms i també temes relatius al curs escolar.

Detectar necessitats

L’aplicació ConfinApp vol atendre la ciutadania durant l’etapa de confinament i el postconfinament. Per aconseguir-ho demana a la població que ajudi a identificar necessitats socials en àmbits com les relacions personals, la solidaritat entre veïns, l’aprenentatge des de casa, l’aprovisionament d’aliments, la sortida del confinament, el moment de la reincorporació a la feina i l’atenció especial a col·lectius en risc d’exclusió.

Certificats en format digital

La ConfinApp incorpora altres funcionalitats com la generació del certificat autoresponsable de desplaçament en format digital descarregable, la possibilitat d’adjuntar el certificat d’empreses de serveis essencials per als desplaçaments de les persones treballadores i un test de velocitat de connexió a internet per detectar possibles incidències.

Implicació del sector tecnològic

El Departament de Polítiques Digitals, juntament amb la Fundació i2CAT i Mobile World Capital Barcelona han llançat una hackató dirigida al sector tecnològic i “start-ups” perquè puguin proveir solucions tecnològiques per donar resposta als reptes socials detectats. D’aquesta manera, es vol promoure la participació de la indústria TIC en el disseny de solucions web o apps mòbils per donar resposta a aquestes necessitats.