Companys del venedor detingut han assegurat, a les portes del jutjat, que fa "setmanes" que són víctimes de la "repressió" policial. I l'incident de dimecres en va ser un capítol més. Segons la seva versió, aquell dia, sis manters van ser "rebuts a cops" per la Guàrdia Urbana a la sortida del metro de Barceloneta. El que va passar després, i que recull aquest vídeo, és, diuen, només la segona part de l'enfrontament. El jutge ja ha decretat presó preventiva sense fiança per al manter. AZZIZ FAYE, portaveu del sindicat Tras la Manta "Los vídeos solamente enseñaron la parte donde nuestro compañero respondió. Hay que pensar en todo lo anterior, qué sucedió." "Somos muchos y no se puede controlar a todos. Si la policía nos sigue maltratando y nos sigue decomisando, y de una manera tan violenta, hay gente que puede responder de cualquier manera." El sindicat de venedors ha reconegut que els actes de violència no els beneficien, però també afirmen, a través d'un comunicat, que les actuacions policials als entorns de la Barceloneta, on fa dies que s'han instal·lat, van acompanyades d'insults i provocacions. I que estan preocupats perquè ara s'endureixin les intervencions. La persecució policial, segons els venedors, comença ja aquí, al metro de Besòs Mar, on viuen molts d'ells. Asseguren fins i tot que quan surten de casa, a la porta els esperen agents de paisà. Des de l'Ajuntament han reiterat avui que les agressions no tenen justificació. LAIA ORTIZ, tinenta d'alcalde de Drets Socials "Lamento aquest comunicat perquè es injustificable la violència, i crec que hem d'apel·lar a la responsabilitat de tothom. Hem reconegut situacions de vulenrabilitat i per això hem estat molt clars: no es pot tolerar la venda de productes il·legals al carrer." Aquest migdia, un altre venedor ha estat detingut al Parc Güell per haver donat una empenta a un guàrdia urbà mentre fugia. L'agent ha resultat ferit lleu en un dit.

La magistrada acredita que el detingut va trencar una branca d’un arbre i la va utilitzar per colpejar un agent de la Guàrdia Urbana aquest dimecres al Port Vell. La jutgessa ha acceptat la petició de presó provisional demanada per la Fiscalia.

El Sindicat Popular de Venedors Ambulants ha demanat a través d’un comunicat que es faci públic el vídeo sencer, en què un venedor agredeix un urbà, perquè assegura que està tallat, està incomplet, dóna una mala imatge del col·lectiu i potencia el racisme. Els venedors ambulants asseguren que els incidents no són casuals, i que s’han produït després de “setmanes de repressió” a les zones properes a les estacions de metro o al voltant dels seus domicilis.

Afirmen que rebutgen la violència i que el jove va ser agredit prèviament i “va perdre el control”. El col·lectiu assegura que no hi apareix una primera part en què, segons la seva versió, es veu com els policies colpegen “durament” sis manters -“rebuts literalment a cops”- i els comissen les pertinences. Precisament l’home que es veu atacant un agent amb una branca havia estat “aïllat” de la resta de companys, i va ser “qui va rebre més cops de porra”. En aquest sentit, l’entitat explica que intenta organitzar el grup “de manera constructiva” però que no pot “controlar tothom”.

Denuncien, també, que la Guàrdia Urbana fa setmanes que els intenta coaccionar i prendre’ls el material, i, de fet, atribueixen l’enfrontament de dimecres, que va acabar amb diversos agents ferits de caràcter lleu, a “diverses setmanes” de repressió a la parada de metro del Besòs Mar i a l’exterior de l’estació de la Barceloneta. En el text també diuen que els policies sempre acompanyen les actuacions amb insults i provocacions, i perseguint-los “amb porres extensibles, com si fóssim animals”. Consideren que la violència exercida contra ells s’ha acceptat com una cosa natural i creuen que s’està preparant el terreny amb un canvi d’estratègia per convèncer l’opinió pública “que es necessita més repressió”. A més, asseguren, que l’Ajuntament no els ha ofert solucions realistes per resoldre la situació.

En una entrevista al BTVNotícies Matí, la tinenta d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha lamentat el comunicat del sindicat de manters i ha reiterat que les agressions no tenen justificació.