La plantilla de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins s’ha vist disminuïda en 128 efectius des de 2010. La convocatòria d’aquestes places pretén aturar la reducció de personal que ha viscut els últims anys i dotar així la institució dels recursos humans possibles per al desenvolupament de les tasques que la ciutat necessita. Les noves contractacions s’han pogut fer efectives perquè a l’abril el manteniment dels espais verds es va declarar servei essencial. Les sol·licituds es podran fer a partir d’aquest dimecres, a través del Registre d’Ecologia Urbana, a les oficines d’atenció al ciutadà dels districtes.

Des del comitè d’empresa han valorat molt positivament la contractació, encara que asseguren que es necessiten més places. “D’aquesta manera s’ha invertit la inèrcia” assegura Sílvia Fitó, presidenta del comitè, qui espera que a poc a poc es vagi recuperar la plantilla. Des dels sindicats destaquen que el personal que més urgeix de contractar són els jardiners, qui en l’última etapa ha vist reduïda en 100 persones la plantilla. A més, cada vegada aquest personal té una mitjana d’edat més elevada i ja arriba als 52 anys. Cal tenir en compte que per la feina que porten a terme es necessita estar en bona forma física.

Els sindicats confien que Barcelona en Comú tiri endavant el compromís acordat i que el 2017 continuï convocant les places vacants d’aquest 2016. D’aquesta manera, es faria efectiva la reposició de personal de 2015 i 2016. A més, pròximament s’iniciaran les proves de cinc processos de promoció interna de més de 100 llocs de treball de diverses categories dins la mateixa plantilla de Parcs i Jardins. En concret, s’obriran 38 places de jardiners, 22 d’encarregats, 27 de xofers, dues de mecànics, cinc de tècnics i 20 de conductors de jardineria.

Fitó també ha remarcat la voluntat del sindicat que el sector “torni a ser totalment municipalitzat”. Segons el Comitè d’Empresa, en aquests moments més del 30% del pressupost d’enguany està externalitzat en empreses privades.