És un dels pocs productes que queden genuïnament barcelonins. Conscients d'aquest valor afegit la Confraria de Pescadors de la ciutat ha celebrat avui el naixement de la nova marca, peix de la Barceloneta. Amb aquesta marca es vol ajudar al consumidor perquè pugui gaudir d'un producte fresc i de proximitat. Per conèixer de prop la feina que es fa al port pesquer de Barcelona, la Confraria ha organitzat un viatge cultural cap al 1850. El pescador, l'home de la subhasta i les dones que sargeixen les xarxes, no ha faltat cap dels protagonistes de la pesca tradicional. Els més joves han tingut un espai per deixar volar la seva imaginació marítima. Avui la protagonista absoluta n'ha estat la sardina. En escabetx, o bé a la planxa, aquest és un dels productes de temporada que es vol potenciar amb la marca Peix de la Barceloneta. Des de la Confraria s'han engegat un seguit d'accions per potenciar el consum de peix de proximitat. D'aquí a pocs mesos es podrà comprar directament a la Llotja i fins i tot pactar amb un restaurant perquè ens cuinin el peix.