Tenir cura d'un hort, buscar alternatives més sostenibles per embolicar l'esmorzar o descobrir quin impacte té sobre el medi ambient que canviem de mòbil. Són alguns projectes que han treballat els alumnes dels centres compromesos amb l'Agenda 21 Escolar. Una de les activitats els ha portat ben lluny, fins a Brussel·les, on van fer als polítics propostes concretes per ser més sostenibles. XAVI CODERCH, estudiant de l'Escola Pia de Sarrià "Va ser genial. Les propostes que vam treure a nivell europeu principalment van ser la política de les 5 erres: reduir, rebutjar, reutilitzar, reflexionar i reciclar." Aquest any ja són 315 les escoles que s'han adherit a l'Agenda 21. Un treball que els professors confirmen que a poc a poc va canviant mentalitats. CONXITA SALA, coordinadora de l'Agenda21 de l'Institut Montserrat "Els que estaven implicats es van créixer, es van sentir autors, protagonistes i a la vegada gestors d'un entorn." LLUÍS SALA, cap de Ciències del Col·legi Sant Ramon Nonat "És com una pluja fina que va calant i jo en els quatre anys que fa que participem a l'Agenda21 a l'escola hi he vist un canvi notable." Avui els alumnes han comprovat que reflexionar sobre el medi ambient també pot ser divertit, amb un espectacle sobre l'ús que fem de l'energia. Aquest experiment exemplifica l'extracció de petroli dels pous i ha deixat a més d'un amb la boca oberta.

A l’acte de cloenda de l’Agenda 21 Escolar, que s’ha celebrat a l’auditori del CosmoCaixa, hi han assistit el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, i el regidor de Medi Ambient i Serveis Urbans, Joan Puigdollers. Aquest divendres clou el curs per als estudiants de secundària i dimarts 5 de juny es farà la cloenda per als alumnes d’educació infantil i primària.

Aquest curs, els alumnes de nou centres de la ciutat han participat a la Conferència Internacional de Joves “Tinguem Cura del Planeta”. I un estudiant ha participat com a delegat de Barcelona a la trobada europea de Brussel•les, aquest mes de maig 2012. També s’han organitzat mercats d’intercanvi entre els centres, jornades d’estalvi energètic i s’han creat horts urbans a les escoles.

També s’ha desenvolupat en xarxa el projecte “Embolcalls + sostenibles”, dins del Pla de Prevenció de Residus, que proposa minimitzar els embolcalls d’un sol ús en els esmorzars i per tant reduir els residus que es generen. En aquest projecte hi han participat 53 centres de la ciutat dels quals 10 són de secundària.