Escolta aquesta notícia

Al març arrenca la preinscripció escolar i ja es comencen a fer públiques totes les novetats del curs 2026-2027 a Barcelona. De nou, el descens de la natalitat permetrà fer grups més petits. Començaran escola 9.881 nens de tres anys, 349 menys que l’any passat.

Això permetrà que totes les classes d’I3 tinguin, com a màxim, 21 infants, un fet insòlit a la ciutat. En l’oferta inicial de places, el Consorci d’Educació de Barcelona defensa no tancar cap línia a Barcelona i aprofitar que hi ha menys canalla per reduir classes.

Sense bolets a I3

Així, el 73 % de les classes d’I3 a Barcelona tindran un topall de 20 infants, mentre que un 27 % arribaran als 21 nens. Són xifres de l’oferta inicial de places a la ciutat i el Consorci no preveu obrir cap bolet o grup addicional. En total s’oferiran 11.318 places d’I3: 5.555 a escoles públiques i 5.763 a concertades.

Per contra, a primer d’ESO s’espera un increment de la demanda en algunes zones de la ciutat, ja que l’alumnat de quatre escoles de primària (Gaia, Xirinacs, 9 Graons i Teixidores) acaba sisè i comença l’ESO. I per això s’estrenaran cinc grups a 1r. La majoria tindran entre 28-30 alumnes, mentre que als instituts escola el màxim serà de 28.

L’Escola Xirinacs serà també institut

En total, a 1r d’ESO hi ha 14.589 places repartides en 5.948 en centres públics i 8.641 en concertats. Un d’aquests centres que creix és l’Escola Xirinacs, que s’amplia com a institut escola, en espera de la construcció del futur centre a la Model que s’estrenarà el 2027.

Institut Escola Xirinacs a la Model
Així serà el futur Institut Escola Xirinacs, a la Model, que s’estrenarà el curs 2027-2028

S’estrenarà l’Institut Vallcarca

A secundària, el curs començarà amb una novetat molt esperada. A Gràcia, l’alumnat de l’Institut Vallcarca estrenarà finalment edifici a l’inici de curs. Actualment estan de forma provisional a les instal·lacions de l’Escola Mas Falcó. Tindrà capacitat per a tres línies d’ESO i dues de batxillerat. Estarà ubicat al carrer del Baró de la Barre, 37.

L’Escola Lexia, pública

A més a més, Barcelona incorpora un centre d’educació especial, fins ara concertat, a la xarxa pública. L‘Escola Lexia, amb 90 alumnes d’entre cinc i 21 anys, serà pública a partir de setembre. Es tracta d’un centre especialitzat en els trastorns del llenguatge i l’espectre autista, amb 58 anys de trajectòria.

Escola Lexia