Les escoles d’educació especial demanen que s’apliquin els mateixos protocols de la covid que a l’escola ordinària i, per tant, que s’eliminin les quarantenes als alumnes sans. Asseguren que se senten “invisibles” davant la decisió del govern i lamenten que se’ls giri l’esquena “una vegada més”. Per això, des de l’entitat Dincat ja han sol·licitat reunir-se amb responsables del departament d’Educació i de Salut per demanar-los que facin marxa enrera i eliminin les quarantenes per contacte amb un positiu. Des d’aquest dimecres, 23 de febrer, els alumnes que siguin contacte estret d’un positiu a l’aula ja no s’han de confinar a casa durant set dies.

“La discapacitat intel·lectual no és una malaltia en si mateixa”

El Dincat, que representa 57 centres a Catalunya, ha enviat una carta al govern aquest dimecres per exposar-li el seu parer. Consideren que no aplicar el mateix protocol “no fa més que estigmatitzar l’alumnat amb necessitats educatives especials”. “El nostre alumnat ha de tenir els mateixos drets i deures que el de les escoles ordinàries, i deixar-los al marge d’aquest procés de desescalada i tornada a la normalitat constitueix un greuge comparatiu“, afirma Toni Garrich, representant de Dincat. Afirma que “la discapacitat intel·lectual no és una malaltia en si mateixa” i que, si hi ha alumnes amb patologies que els fan més vulnerables davant la covid, la decisió de confinar-los ha de correspondre a un professional de la salut.

Dincat assegura que la decisió del govern els ha agafat per sorpresa i lamenten que no s’hagi tingut en compte l’opinió dels professionals d’aquestes centres, quan són els que coneixen la realitat dels alumnes i les seves necessitats. Des de l’entitat, alerten dels efectes nocius dels confinaments en aquest alumnat “que necessita més que ningú l’educació presencial”.

Les persones amb discapacitat intel·lectual necessiten l’educació presencial. Els confinaments tenen conseqüències emocionals i educatives
Toni Garrich responsable Dincat

Tornem Escoles demana també suprimir quarantenes

Una petició que també ha fet al programa ‘bàsics’ de betevé la portaveu del col·lectiu Tornem Escoles que considera un error mantenir les quarantenes per a l’educació especial. Sheila González Motos ha lamentat que “s’han quedat al marge sense cap motiu” i argumenta que res no justifica les quarantes d’aquest alumnat.