Quan va obrir va ser tot un fenomen. Després de vuit anys d'espera, els barcelonins van descobrir el nou aspecte de l'antiga plaça de braus de Les Arenes. Ara, després d'un any d'activitat és de les poques galeries que poden presumir d'una ocupació que frega el 100% dels seus locals comercials. Les Arenas és també un monument. No és estrany veure-hi grups de turistes fotografiant-ne l'interior. Els 10 milions de visitants en el primer any així ho confirmen. Malgrat això, en plena crisi els compradors potencials són més difícils de trobar. Es podria pensar que les Arenas fan competència directa a l'eix comercial veí, al carrer de la Creu Coberta. Segons els comerciants, les Arenas provoquen l'efecte contrari. Els turistes que visiten el centre es passegen després per aquesta avinguda del comerç tradicional. Això, sumat a les fires com el Mobile World Congress ha provocat l'obertura de nous negocis. Ara caldrà veure com superen la crisi projectes com el Museu del Rock, que ja ha presentat concurs de creditors després d'acumular un deute de 450.000 euros en el seu primer any de vida.

Cronologia
Després de set anys d’obres, el centre comercial va obrir les portes ara fa un any ocupant l’antiga plaça de toros de Les Arenes. Una llarga reforma en què es va respectar la façana original i que va donar a la ciutat 104.576 metres quadrats construïts i 116 establiments . L’artífex de la transformació, l’arquitecte Luís Alonso, va recollir els detalls del procés de construcció en un llibre.

Quatre mesos després de l’obertura oficial es va inaugurar la cúpula de les Arenas, una de les més grans d’Europa. I també va obrir portes el Museu del Rock, que aquest febrer va presentar concurs de creditors, tot i que continua obert al públic.

Les xifres

Després d’un any de funcionament, la direcció del centre Arenas constata que és un pol d’atracció per als turistes i quasi un 70% dels visitants són estrangers. Entre setmana rep aproximadament unes 150.000 persones i prop de 70.000 els caps de setmana.