El Josep Reig és la tercera generació de floristes del Mercat de la Flor. Un equipament que enguany celebra els 40 anys des de la seva fundació. A finals del segle XIX, els avis de Reig treballaven com a majoristes i ja venien flors i plantes a la Rambla cada nit, d’aquí el nom de la rambla de les Flors. A mitjans dels 60, la família va viure el trasllat del mercat al carrer de Lleida, on actualment hi ha el Teatre Lliure, i ja als 2000, a la ubicació actual, a Sant Boi de Llobregat. “Vam passar de vendre a la Rambla, sense aixopluc, a ser un mercat que subministrava a tot Espanya”, recorda aquest florista.

Adaptació als temps

Quatre dècades després del seu naixement, el Mercat Central de la Flor s’ha adaptat als canvis d’hàbits de compra. En aquest sentit, el director general de Mercabarna, Pablo Vilanova, assegura que els majoristes “han sabut afrontar a les fluctuacions de la demanda i obrir-se a segments de mercat nous”. La pandèmia va suposar una prova de foc per als comerciants, que tot i les dificultats per vendre van comercialitzar més flors que mai. “En estar a casa tancats i sols, es va valorar més molt més l’ambient de la llar i van trobar a faltar les flors“, recorda Reig.

Tendències de decoració de Nadal

En el marc del 40è aniversari, el Mercat de la Flor ha presentat les tendències en decoració floral nadalenca davant de 2.000 floristes. Segons la directora artística, Marta Arnau, enguany predomina l’austeritat i es barregen els estils clàssics i moderns. El sector també fa una aposta per la sostenibilitat i pels jocs de textures amb verds ornamentals naturals que es van assecant. Pel que fa als colors, seran tendència colors foscos i profunds, que amb la llum de les espelmes donaran un aire càlid, les taules blanques decorades amb flors de Nadal blanques, detalls vermells i moltes espelmes. També gerros i plats antics amb petits detalls florals i elements decoratius fets a mà.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a