Imatge de l'autor/a

L’ocupació de la presó Model ha continuat aquest diumenge, però els CDR l’han desconvocat i al migdia ja n’han tancat les portes. Ho han fet després que un centenar de persones hi hagin fet nit, amb una demanda molt concreta per a la Generalitat, que “arxivi i absolgui tots els encausats dels CDR d’arreu del país”, ha explicat una portaveu. Els CDR van entrar-hi aquest dissabte a la tarda per exigir la llibertat dels polítics presos, coincidint amb la manifestació convocada per l’ANC i Òmnium Cultural, que va finalitzar, precisament, en aquest indret.

Els CDR desconvoquen l'ocupació de la Model després de fer-hi nit | Comitès de Defensa de la República (CDR), manifestacions a Barcelona, presó Model

Un centenar de persones han fet nit dins el, fins fa poc, centre penitenciari. El president de la Generalitat, Quim Torra, els ha visitat aquest dissabte a la nit, acompanyat de Marcela Topor, la dona de Carles Puigdemont, i la presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie.

Aquest dissabte també s’hi ha organitzat un sopar popular i alguns antics presos han ofert visites guiades per la presó als qui l’estaven ocupant i a alguns curiosos.

Els CDR desconvoquen l'ocupació de la Model després de fer-hi nit | Comitès de Defensa de la República (CDR), manifestacions a Barcelona, presó Model

Aquest diumenge s’han continuat les activitats amb un esmorzar i una assemblea, on s’ha acordat desocupar l’antiga presó. Segons han explicat, “l’activitat dels CDR torna ara als barris fins a la propera”, en referència a futures accions. La desocupació s’ha fet conjuntament amb tasques de neteja, per deixar el centre penitenciari net.