Els més matiners es passejaven per la Rambla amb la feina feta. MIGUEL CARRILLO "Una rosa para mi mujer, hasta que la muerte nos separe. Si no compro la rosa en la Rambla, no la compro en ninguna parte." Una tradició que es manté com la preferència del color. Es pot presentar de moltes maneres, però l'estrella de totes les roses és la vermella. Tot i així, n'hi ha que sempre innoven i amb un motiu al darrere. SERGI GARCÈS "M'ha dit que aquest color li agrada perquè representa la puresa. I jo he rigut i li he dit que sí..." I sigui quin sigui el color, aquí va un petit truc per conservar-les fresques, com a mínim, una setmana. CAROLONA PALLÉS, florista "Quan arribin a casa, que li tallin la tija dos centímetres i la posin en aigua. I al cap d'una setmana, que la tornin a canviar." Més enllà de floristes professionals, grups d'estudiants i entitats diverses aprofiten Sant Jordi per vendre roses i aconseguir uns ingressos extres, sobretot ara en temps de crisi. Sempre es pot contribuir també a una causa benèfica amb enganxines com aquesta a 50 cèntims.

Fins a sis milions de roses

Les previsions del gremi són optimistes. Si l’any passat es van vendre cinc milions i mig de roses, es calcula que enguany s’arribarà de nou a la xifra rodona dels sis milions a tot Catalunya.

Fins a un 90% de les roses que es venen són de color vermell. Enguany la previsió és que la varietat Red Naomi superi la Freedom com a rosa més venuda. La facturació del dia de Sant Jordi representa per als majoristes de Mercabarna, fins el 40% de vendes de roses de tot l’any.

20 milions d’euros de facturació en un sol dia en llibres

Es calcula que les llibreries facturen el dia de Sant Jordi fins a un 7,6% del total de l’any, aproximadament uns 20 milions d’euros. La xifra es manté estable en els darrers tres anys, cosa que fa pensar el gremi de llibreters que  la festa “ha tocat sostre”.  Hi haurà uns 400 punts de venda de llibres a tot Catalunya,  la meitat d’ells a Barcelona ciutat.

Pel que fa a la venda de llibres, el periodista Xavier Bosch amb “Se sabrà tot” (Proa) i el futbolista Gerard Piqué amb “Viatge d’Anada i Tornada” (Edicions 62), els favorits per encapçalar el rànquing de vendes en català.

Segons una enquesta feta a més de 200 punts de venda, Bosch i Piqué han encapçalat la facturació de la setmana prèvia de Sant Jordi en llengua catalana. En castellà, els autors més venuts són Arturo Pérez-Reverte amb “El Asedio” (Alfaguara) i Eduard Punset (Destino) amb “El viaje al poder de la mente”

El llibre electrònic, protagonista

L’any passat es van començar a veure els primers exemplars, però enguany el llibre electrònic guanyarà rellevància. Especialment a través de plataformes Edi.cat i Leqtor.com, que seran presents durant el dia de Sant Jordi. Per substituïr la tradicional signatura de Sant Jordi, ofereixen una fotografia del lector amb l’autor per immortalitzar el moment.