Els veïns del carrer d’Eiximenis, 11, a Sant Andreu, denuncien que la zona, pacificada i tranquil·la, s’ha transformat en un vial amb trànsit i perillós. El fet que el carrer sigui de plataforma única i no es diferenciï què és calçada i què és vorera provoca que molts vehicles estacionin on no es pot i la resta de trànsit rodat passi molt a prop dels immobles.

La mobilitat en aquest vial ha empitjorat arran de l’increment del trànsit derivat del carrer Gran de Sant Andreu, que es troba tallat per les obres de pacificació, i per l’arribada d’un negoci de repartiment de menjar a domicili. El districte de Sant Andreu a l’estiu va posar senyalització per indicar que tenien prioritat els vianants i zones de càrrega i descàrrega, però, segons els veïns, el problema no s’ha solucionat.

Vehicle estacionat a la zona pacificada del carrer d’Eiximenis

Vehicles que passen a tocar de la porta de casa

La pacificació que es va fer fa tres anys en aquest vial s’ha convertit en un maldecap per als que hi viuen. L’arribada d’un negoci de repartiment a domicili al febrer ha fet incrementar el trànsit de vehicles per aquest carrer. Segons expliquen els veïns, al matí hi passen molts proveïdors i a partir de la tarda, els repartidors. “Ens van vendre que era una zona segura, sense soroll, tranquil·la, i de cop i volta el trànsit s’ha incrementat”, explica Francesc Boloix, veí d’aquest vial.

Molts d’aquests proveïdors estacionen a la part pacificada, just davant dels immobles del carrer d’Eiximenis, a l’hora que els infants surten per anar a l’escola i obliguen els altres vehicles a passar a tocar de les façanes. “Els nostres fills han tingut més d’un ensurt perquè els vehicles passen molt a prop de casa”, afegeix en Francesc.

És difícil establir una zona de seguretat a l’accés als immobles

Els veïns del carrer d’Eiximenis demanen que s’estableixi una zona de seguretat a l’accés a l’edifici com s’ha fet en altres carrers de l’entorn que també s’han pacificat. Al carrer perpendicular, el carrer de la Residència, per exemple, s’hi han posat pilones rodones de diferents mides per protegir l’entrada i sortida als immobles.

Carrer de la Residència, on s’ha posat mobiliari urbà

El districte de Sant Andreu, però, diu que en aquest cas és complicat perquè posar-hi qualsevol element complica i compromet el gir dels vehicles d’emergència. Abans de l’estiu ja va reforçar la senyalització per indicar que la prioritat de pas és dels vianants, s’hi ha d’anar a velocitat reduïda i està prohibit estacionar-hi. A més també va crear una zona de càrrega i descàrrega i d’estacionament per a motos.

A la nit, acumulació de repartidors per recollir les comandes

Els veïns diuen, però, que no sempre es fan servir aquestes àrees i que, a la nit, l’estacionament per a motos queda petit. Sonia Sarmiento descriu que “a partir de les set de la tarda i fins a les 12 de la nit hi ha motos accelerant cada 30 segons”. Un altre veí, Pere López, es qüestiona com l’Ajuntament pot donar permisos per posar un establiment d’aquest tipus en una zona que volen fer per a vianants.