Des de primera hora del matí, comencen les tasques per abastir un dels creuers que estan ancorats al port de Barcelona. Aquest és l'últim camió que porta material per l'Island Princess. Els operaris triguen prop d'una hora a descarregar totes les caixes i col·locar-les dins del vaixells. Tot plegat servirà per mantenir les provisions de l'embarcació durant una setmana. JESÚS BERNARDO, coordinador de creuers "El funcionament és senzill, arriba la mercaderia aquí a moll, aquí el descarreguem i normalment la majoria de les vegades aquell paler va a terra, molt poques vegades va al vaixell." Abans ha de passar controls de seguretat del port i, a més, el personal del vaixell ha de comprovar que la comanda sigui correcta. SERGEY NOVIKOV, coordinador d'inventari: "Cada palet té la seva llista amb allò que ha de contenir i he de mirar-ho. No tot, perquè no puc mirar per dins però per fora he de comprovar tant com pugui. El segon control és a dins, quan col·loquen el material a les neveres." En total han de carregar uns 130 mil quilos de menjar que serviran per alimentar els 2.200 passatgers i prop de 900 tripulants durant tot el creuer pel Mediterrani. JORDI TORNER, conseller delegat Transcoma Cruise and Travel "És important que es carregui al port on es comença el creuer perquè logísticament és més fàcil. Dos mil passatgers nous amb el menjar que els correspon a aquestes dues mil persones. Carregar-lo durant el trajecte és molt complex." Per això els vaixells acostumen a repostar sempre al mateix punt. Barcelona és el port base de moltes companyies creuerístiques.

L’Island Princess és un creuer que ofereix recorreguts de 12 dies per la Mediterrània. El punt de partida és el port de Barcelona, on el vaixell recala per abastir-se de menjar, beguda i tot el que necessita. En concret, aquesta embarcació mitjana, amb capacitat per a 2.200 persones, carrega aquí entre 120.000 i 150.000 quilos.

El procés és llarg i passa per moltes parts que s’han de coordinar. D’una banda, la mercaderia ha d’arribar al port i passa un control de seguretat per accedir-hi. Després, els operaris ja poden començar a descarregar els productes. “Normalment, la majoria de les vegades, aquell palet va a terra, molt poques vegades va al vaixell”, explica el coordinador de creuers del Port de Barcelona, Jesús Bernardo.

Un cop a terra, el personal del vaixell controla que l’encàrrec sigui correcte i que no els falta cap producte. “Cada palet té la seva llista amb allò que ha de contenir i he de mirar-ho, no tot perquè no puc mirar per dins, però per fora he de comprovar tant com pugui”, detalla el coordinador d’inventari de l’Island Princess, Sergey Novikov.

Abans de carregar la mercaderia al vaixell, torna a passar un control de seguretat. Fins i tot, en algunes ocasions hi intervenen gossos ensinistrats per detectar explosius. Un cop dins del vaixell es torna a revisar la comanda i l’estat del producte mentre es col·loca a les cambres refrigerades.

Tots aquests menjars serviran per alimentar els passatgers i els prop de 900 tripulants del vaixell durant tots els dies que dura el creuer. “Logísticament és més fàcil carregar al port on comença, carregar-lo durant el trajecte és molt complex”, assegura el conseller delegat de Transcoma Cruise and Travel, Jordi Torner. El Port de Barcelona és el que més creuers rep de tot Europa i per això moltes companyies el trien per carregar-hi provisions.