estudiants a sales d'estudi per la Selectivitat 2024

(ACN/Redacció) La consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, s’ha reunit aquest dijous a la tarda amb el grup d’experts educatius i entitats científiques per debatre les modificacions en el currículum de batxillerat, que han generat el rebuig del gruix dels sindicats docents. Tot i que inicialment s’havien de reduir les hores de ciència, finalment la consellera ha explicat que s’augmentaran de tres a quatre hores setmanals les matèries de modalitat, que inclouen les obligatòries i que permetria incrementar la docència en ciències, matemàtiques i literatures. A més a més, Educació planteja endarrerir els canvis un any més i que no s’apliquin fins al curs 26-27.

Després de la polèmica per la primera proposta, el Departament ha volgut presentar la que s’ha elaborat ara als diferents col·lectius afectats en un seguit de reunions al llarg d’aquest dijous. L’objectiu, segons informa el Govern, és que els alumnes del batxillerat de ciències i tecnologia “no perdin hores” en algunes de les matèries “ni qualitat en l’ensenyament”.

Crítiques a la fusió de matèries

Des de la plataforma Ciències en perill s’han mostrat satisfets per haver aconseguit l’aturada de la proposta inicial i d’endarrerir l’aplicació, però continuen estan en desacord en la fusió de matèries. Afirmen que no es conformaran amb cap proposta que no millori la situació actual.

L’inici de curs, abans de la Diada

La responsable d’Educació ha destacat que l’inici de curs el valoren per a abans de l’11 de setembre. Alhora, ha dit: “Intentarem fer els nomenaments dels docents a principis de juliol perquè els centres puguin preparar el curs següent amb més marge de temps durant el mes de juliol”.

També s’ha compromès a crear unes guies amb els coneixements i competències bàsics imprescindibles de cada matèria en cada etapa educativa, que haurien d’arribar el curs 2025-2026.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a