on està prohibit tirar petards per Sant Joan 2022 a Catalunya
Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia

El cos dels Bombers de Barcelona ha recordat a les xarxes que durant la celebració de Sant Joan cal tenir tenir una cura especial a les zones boscoses de la ciutat i no llançar petards ni fer fogueres a menys de 500 metres de distància del bosc.

La recomanació s’ha fet després que aquest diumenge hi hagués un incendi de matolls al barri de les Roquetes, a Nou Barris, al peu de la serra de Collserola. El foc va sorgir poc abans de les 15.30 h i va requerir la intervenció de tres vehicles de bombers. Finalment només es van cremar uns 200 de vegetació, però “les conseqüències podrien haver estat molt més grans”, han confirmat fonts de l’Ajuntament.

Els Bombers recorden que està prohibit llançar petards a menys de 500 metres del bosc | Bombers de Barcelona, Sant Joan
Bombers remullant la zona de matolls incendiada aquest diumenge a les Roquetes

Consells per a la revetlla

Alguns dels consells que fan els bombers de cara a la revetlla són evitar introduir cap article pirotècnic a la butxaca, tancar les portes i les finestres quan hi hagi focs d’artifici al carrer i no llançar mai coets voladors agafant-los amb la mà ni petards contra les persones o els animals.

També cal vigilar que no hi hagi a la vora líquids inflamables, treure la roba estesa dels terrats i les terrasses, i no llançar a les fogueres bidons, llaunes, esprais, ja que podrien explotar. En cas d’emergència per qualsevol incident provocat durant la revetlla cal trucar al telèfon 112.