L’onada de calor que afecta la ciutat aquest dies ha posat en alerta el cos de Bombers de Barcelona, que ha mostrat la seva preocupació davant el risc màxim d’incendi al vessant urbà de la serra de Collserola.
El director dels Bombers de Barcelona, Sebastià Massagué, ha enviat aquest dijous un missatge de precaució i responsabilitat a la ciutadania per “evitar ignicions o activitats que puguin ocasionar un incendi”. Ho ha fet després d’informar que des de diumenge s’ha produït un incendi diari a la muntanya, el darrer aquest dijous al matí, i que ha cremat una superfície de 150 m² de matolls.
Prealerta meteorològica
Massagué ha confirmat que davant l’inici d’una nova onada de calor s’ha activat una prealerta meteorològica, que implica l’augment de la presència de bombers a la muntanya, així com accions de coordinació amb les agències de meteorologia i amb els Bombers de la Generalitat.
Aquest mes d’agost s’està fent un seguiment diari del risc d’incendi a Collserola, actualment en nivell 1 segons Agents Rurals, i que es podria perllongar fins dilluns. Per això l‘alcalde accidental, Albert Batlle, també ha recomanat “protegir-nos nosaltres i també el nostre entorn i ser curosos a l’espai públic”.