Toni Seguí fa 20 anys que està en el sector d’organització d’esdeveniments i casaments, però mai cap feina no ha estat tan gran ni ha tingut tant ressò com la que va realitzar per a la família Mittal. L’Hotel Arts, amb qui ja havia treballat en altres ocasions, va donar el seu nom a la família índia, que buscava una empresa que els organitzés el casament a la ciutat. “De seguida vam fer una aposta molt gran. Ens vam gastar 18.000 euros [a fons perdut] en el projecte que vam presentar”, assegura Seguí. La companyia va haver de competir amb sis projectes més que optaven a aconseguir l’organització (tres dels quals eren d’agències també barcelonines).

Imatge de l'Hotel Arts amb el mural de la Rambla de fons Sala Gaudí de l’Hotel Arts

Finalment van aconseguir la feina, i tot i la riquesa de la família, “es va negociar el cost del casament fins a l’últim moment”. Es van muntar quatre espais de festa: el Museu Marítim; l’Hotel Arts -que es va decorar amb dos murals gegants de 27 metres de llarg amb una imatge de la Rambla i una altra de la Boqueria-; el pavelló d’Itàlia, que va acollir un sopar i una nit de ball, i la Sala Oval del MNAC. Aquest últim va ser l’escenari estrella, ja que s’hi va celebrar el casament el 7 de desembre passat. Va quedar irreconeixible i es va il·luminar i decorar amb tons vermells i fúcsies: “Vam plorar quan vam veure acabada la feina”, explica Seguí.

Sala Oval del MNAC

“Hi havia barbaritats de flors”

Un total de 27 floristes, la majoria catalans, van treballar per a aquest esdeveniment. “Vaig haver de llogar un espai al Mercat de la Flor de Barcelona i dos camions frigorífics” per poder emmagatzemar-hi les flors, preparar-les i després transportar-les als escenaris de la festa. El MNAC es va guarnir amb tapissos florals immensos: n’hi havia un que es va elaborar amb 45.000 clavells. També hi havia roses i orquídies. “Els indis no entenen un casament sense que no hi hagi multitud de flors”, afirma Seguí.

Sala Oval del MNAC

Seguí reconeix que ha estat una de les feines més importants que ha fet mai. Sobretot, pel volum d’escenaris amb què va haver de treballar i pel repte que suposava organitzar una cerimònia basada “en una cultura molt diferent de la nostra”. A Seguí, li van demanar “que hi hagués espectacle i xou de forma contínua amb balls i fins i tot acròbates”.

Gràcies a aquest encàrrec -els Mittal són la segona família més rica de l’Índia-, a Toni Seguí li han sortit dos projectes importants que en els pròxims mesos podrien veure la llum a la ciutat. “No hi ha encara res tancat”. Per això no n’ha volgut donar més detalls.

Museu Marítim de Barcelona

Pavelló d’Itàlia