Damián Guerschuny, el director de l’empresa Eco City (membre de Mobilitat i Turisme Sostenible), afirma que en les últimes dues setmanes ha tingut sis renúncies laborals. Tot i això, admet que la regulació es necessària en un sector en què “només el 30 % o 40 % dels vehicles” tenen els permisos pertinents. Com a exemple, Guerschuny explica que la setmana passada la policia local va requisar-li dos vehicles acusats de no tenir l’assegurança de responsabilitat civil “tot i que li vam ensenyar tota la documentació necessària”. Segons el director d’Eco City, la pressió policial està sent “fins i tot pitjor” que la de l’any passat, en què també es va regular la circulació de vehicles de mobilitat personal a Ciutat Vella.

Màfies, armes i drogues, el rerefons dels bicitaxis il·legals

Alguns treballadors han assegurat a betevé que darrere els “ciclistes pirates” hi ha màfies, que hi ha qui té armes blanques, com ganivets, i que faciliten droga, ja que treballen per la mateixa xarxa criminal.

A més a més, la proliferació d’aquests bicitaxis il·legals ha fet augmentar la tensió amb les empreses regulades i, segons Guerschuny, s’han arribat a denunciar agressions per part dels treballadors no regulats, que “tenen motors de ciclomotor, van amb la música alta, transporten més persones de les permeses i no especifiquen les tarifes del servei”.